Realizarea lucrărilor de întreținere, modernizare și dezvoltare a bazei sportive (O1.- A1.)
A.1.1., A1.2, A.1.3. Lucrările de întreținere, modernizare și dezvoltare a bazei sportive necesare pentru funcționarea în condiții de siguranță și care să ofere studenților un spațiu propice activităților didactice și extracurriculare s-au efectuat în perioada august-decembrie. Lucrările au constat în retrasarea marcajelor terenurilor sportive, revopsirea gardurilor împrejmuitoare, reamenajarea zonei de sărituri în lungime și aruncare a greutății, tribunei, înlocuirea porților de handbal, stâlpilor și fileelor de tenis și volei, plaselor pentru porțile de handbal și fotbal, înlocuirea scaunelor rupte, panourilor de baschet, anveloparea stâlpilor de iluminat, refacerea zonelor de arbitraj. A.1.4. Amenajarea celor două zone noi de practicare a exercițiilor fizice, dotate cu câte o stație de antrenament fitness în aer liber s-a desfășurat în perioada mai-decembrie. Stațiile au fost montate pe o suprafețe speciale și dispun de câte două panouri informative, bănci și coșuri de gunoi. Stația are o capacitate de lucru de 15-17 persoane și oferă o diversificare mare asupra tipurilor de exerciții.
Elaborarea îndrumarului de activități fizice (O2.-A2.) s-a realizat în perioada mai-iunie sub îndrumarea unui expert coordonator. Îndrumarul este structurat pe 8 capitole (Badminton, Baschet, Culturism-fitness, Fotbal, Handbal, Tenis, Tenis de masă, Volei) într-un volum de 89 pagini și conține informații ce facilitează însușirea de către studenți a modului corect de execuție a exercițiului fizic. Îndrumarul s-a publicat în Editura „Alma Mater” din Bacău, ISBN 978-606-527-653-6, în 150 exemplare.
Formarea a 40 studenți (O3.-A3.) s-a realizat online, pe platforma Microsoft Teams, în perioada 09.11.2020-4.12.2020. În cele 16 sesiuni de formare, la care s-a adăugat una specială pentru masteranzi, cei 8 experți, pe ramuri sportive au instruit studenții în vederea organizării, desfășurării și monitorizării activităților fizice. Cei 40 studenți au primit la sfârșitul activității câte un îndrumar și diplome care să ateste participarea la formare.
Organizarea a 4 evenimente sportiv-recreative (O4.) Evenimentele s-au organizat online, pe platforma Microsoft Teams, în luna noiembrie, sub îndrumarea a 4 experți coordonare activități fizice. Fiecare expert a organizat câte un eveniment ce a cuprins câte 8 ateliere (pe fiecare ramură sportivă badminton, baschet, culturism-fitness, fotbal, handbal, tenis, tenis de masă, volei), în total 32 tutoriate cu o participare de 486 studenți de la facultățile din cadrul UBc. Un eveniment similar s-a organizat și cu 82 elevi și 3 cadre didactice de la Liceul cu Program Sportiv Bacău. Experții coordonare activități fizice au abordat în cadrul tutoriatelor teme precum: modalități de organizare a evenimentelor sportiv-recreative, întreceri din ramuri sportive și exerciții specifice celor 8 sporturi utilizând materiale audio-video interactive elaborate de către experții pe ramuri sportive.
Promovarea proiectului (A.5.): A5.1. Conferința de promovare a proiectului s-a realizat online, pe platforma Microsoft Teams, în data de 27.11.2020, cu o audiență de 195 persoane, reprezentanți ai facultăților din UBc, cadre didactice și studenți. Participanții au fost informați cu privire la obiectivele și activitățile implementate precum și impactul proiectului asupra comunității academice și locale. Pentru promovare s-au utilizat 3 banere, 100 tricouri, 100 șepci, publicarea unui anunț pe site-ul universității și pe rețelele de socializare (pagina de facebook: Proiect MOD-STUD și platforma Microsoft Teams). În urma desfășurării evenimentului s-a publicat un articol în presa locală - Cotidianul Deșteptarea. A5.2. Conferința de închidere a proiectului s-a organiza în data de 15.12.2020 online, eveniment în cadrul căruia s-a diseminat rezultatele obținute și la care au fost invitați participanții proiectului și reprezentanți din mass-media (au participat 158 persoane). De asemenea, în urma acestui eveniment, s-a publicat un articol în - Cotidianul Deșteptarea.
Managementul proiectului (A6.) s-a realizat pe toată perioada de implementare prin întâlniri de lucru periodice ale echipei de management cu experții desemnați, activități desfășurate cu asistență directă sau online.
Indicatori asumați și realizați/activități asociate: O1.(A1.) Bază sportivă destinată activităților didactice și de timp liber, funcțională în condiții optime și de siguranță. Două zone noi de desfășurare a activităților didactice și de practicare a exercițiilor fizice, de tip fitness, în aer liber cu 4 panouri cu descrieri ale exercițiilor fizice. O2.(A2.) 1 îndrumar publicat în 150 exemplare, 20 exemplare distribuite la universități din țară. O3.(A3.) 16 sesiuni de formare studenți nivel licență și o sesiune pentru studenți masteranzi, în total 40 studenți formați pentru organizarea, desfășurarea și monitorizarea de evenimente sportiv-recreative. O4.(A4.) 4 evenimente sportiv-recreative organizate în 32 sesiuni tutoriale online, 486 studenți și 82 elevi participanți, cele 32 sesiuni tutoriale au cuprins 4 ateliere necompetitive (4 culturism-fitness) și 28 ateliere din ramurile sportive (câte 4 din badminton, baschet, fotbal, handbal, tenis, tenis de masă, volei). A5.1. 1 conferință de promovare a proiectului cu 195 participanți, A5. 3 banere, 100 tricouri, 100 șepci, 1 anunț pe site-ul universității, 1pagină facebook, 1 articol în presa locală. A5.2. 1 conferință de închidere a proiectului cu 158 participanți, 1 articol în presa locală.
Indicator de rezultat:
Asigurarea funcționării optime a infrastructurii pentru susținerea activităților didactice în bazele sportive din aer liber precum și a activităților extracurriculare pentru studenții UBc.
Acțiuni preconizate în 2021 cu finanțare din venituri proprii: organizarea unor competiții sportive studențești și realizarea de activități extracurriculare, cu participarea și a elevilor din localitate.